Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall.-Confucius

Tuesday, March 15, 2011

Pemerhatian aku. Kegagalan lelaki.

Assalamualaikum. Hari ni kan. aku kluar tau...... aku jalan- jalan sambil terperhati. TER ok. Aku sedar ramai perempuan yang lawa, as in pakai tudung, pakai armsock, baju labuh, memang lawala. TAPI , ade je laki yg memegang tangan , ade je laki yang menggatal letak tangan kat bahu pempuan tu, lap-lap benda kat pipi la. macam- macam la.

Bukan apala, I thought, lelaki patut melindungi perempuan dari benda mcam tu.Bukan lelaki sepatutnya yang jaga perempuan dari jadi mangsa pada benda tu ke. Harapkan pagar, pagar makan padi. Kepercayaan dari kaum hawa tu macam diambil kesempatan oleh kaum adam. Kaum adam sekarang ni kbnykannya mcm tula. But not all of them.

OI kaum adam! ingatla sikit peranan korang, janganla menggatal sangat. Kawal nafsu tu. Bimbingla diorang, percayala, klau dapat bimbing diorg, sjuk hati korg. Janganla nak rosakkan.

Ini peringatan bagi diriku dan orang lain. Bagi kaum adam, lindungilah dan bimbinglah kaum hawa. Bagi kaum hawa, tegurla kaum adam klau ada buat benda yang x betul pada korg. Jangan korg ingat kasih sayang korg tu membenarkan korg buat benda yang boleh dibuat waktu kahwin.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. aku setuju. geli kot tgok lap lap tu. hahaha

    ReplyDelete