Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall.-Confucius

Wednesday, March 16, 2011

Soalan. 'ko x nak org syg gle2 kat kau ke '

Assalamualaikum, kali ni post aku ni nak cakap pasal persoalan kat tajuk post kali ni.

Sahabat aku bertanya kat aku pagi tadi. Pada mulanya memang aku terluka sikitla sbb aku rasa xde sape yang sayang aku sngt. Stiap kali ada yang cakap dia sayang kat aku , last2 mesti sama ada dia dah x anggap aku sbagai kawan, ataupun dia tinggalkan aku sebab dia jmpa org lain yang dia sayang lebih.

Tapi bila difikirkan balik, lebih baik mcm tu, sbb klau kita syg balik org tu. manala tau dia tinggalkan kita. Orang yang kahwin pun boleh bercerai. Ni plak org yang hanya cakap dia sayang tp x tunjukkan pun. Yela, maybe dia xtau mcm mana nk tunjuk. Xpela , klau nak tau seseorang tu syg ke x, senang jek. Orang yang x tinggalkan kita la yang sayangkan kita.

Bagi aku, aku macam dah x kisah orang sayang ke x aku. Klau ada masalah datangla cari aku, bila dah happy tu, tinggalkan jela aku kalau nak. Aku dah biasa jadi mcam perkhidmatan pun. Jujur aku cakap. Sebab sayang melebih pun nanti susah. Aku teringat aku terbaca satu bnda kat solusi, pastu aku carila , ni ha.

"Cintailah kekasihmu sekadarnya, siapa tahu ia akan menjadi musuhmu suatu hari nanti. Dan bencilah musuhmu sekadarnya, siapa tahu ia akan menjadi kekasihmu suatu hari nanti " - Sayidina Ali bin Abi Talib

Oh ya, ini hanya pendapat aku saje. Selama ni memang aku pikir cmni pun , bukan sbb sahabat tu ungkitkan. :) Aku dah maafkan dah orang yang tanya soalan ni. Xde sebab nak marahkan.

Berapa ramai orang tinggalkan kita pun, Allah tetap ada. :)

3 comments: